Część projektu to4art zrealizowana przez Adama Łoniewskiego to cykl warsztatów dążących do stworzenia internetowego serialu teatralnego pod tytułem 7W (Wejdź w to – Wymyśl – Wyreżyseruj – Wyprodukuj – Wrzuć – Wypromuj – Wygraj). Odbyły się one w ośrodku w Różanymstoku.
Ośrodek:
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii im. św. Józefa w Różanymstoku
Tematyką kolejnych odcinków miało być 7 grzechów głównych:
- Pycha
- Chciwość
- Nieczystość
- Zazdrość
- Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu
- Gniew
- Lenistwo
Główne cele warsztatów:
- - uwrażliwienie na postawy moralne i egzystencjalne poprzez dyskusje nad scenariuszem i kolejnymi zagadnieniami natury moralnej,
- - nauka wypowiadania się poprzez zwarte formy dramaturgiczne,
- - zdobycie podstawowych wiadomości operatorskich i montażowych, możliwość samodzielnego prowadzenia videobloga, bądź bardziej zaawansowanych form zaistnienia w sieci,
- - rozwój wyobraźni, kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów związanych z promowaniem treści w sieci,
- - zdobycie podstawowej wiedzy związanej z tworzeniem stron internetowych, pozycjonowanie, prowadzenie bloga, twórcze korzystanie z serwisów społecznościowych,
- - poprzez zajęcia teatralne warsztaty dają narzędzia do podniesienia jakości kontaktów interpersonalnych, uczą panowania nad stresem i emocjami.
Warsztaty uczą korzystania z technik multimedialnych, promowania i pozycjonowania owoców własnej pracy. Twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów, współdziałania w grupie z uwzględnieniem podziału obowiązków i rozpoznania własnych „talentów”.
Plan zajęć:
- Samodzielna analiza kolejnego z tematów zajęć.
- Wymiana doświadczeń, uwag i sugestii związanych z własnymi przeżyciami w zadanym temacie.
- Stworzenie scenariusza.
- Przeprowadzenie prób.
- Nagranie.
- Zmontowanie.
- Przygotowanie do umieszczenia w internecie.
- Zamieszczenie na stronie internetowej.
Zakładane rezultaty warsztatów:
- - stworzenie scenariusza krótkiego filmu,
- - nauka przetwarzania słowa pisanego na język filmowy (scenopis),
- - nauka montażu scen filmowych w programach komputerowych.